Salt la conținutul principal
Bosch în România
Istoria companiei

Globalizare din 1990

Analiză producţie în timp real.

Cortina de fier a căzut, Asia a oferit pieţe noi şi software-ul reprezenta noi oportunităţi pentru Bosch. Ultimele trei decenii au adus schimbări economice rapide cărora compania a trebuit să le facă faţă.

Desen al unei porţi deschise, simbolizând deschiderea Europei de Est.

Colapsul Pactului de la Varşovia şi deschiderea Europei de Est

Căderea Cortinei de fier a însemnat o nouă eră pentru Bosch. În 1994, Bosch avea deja companii proprii în 13 ţări din blocul răsăritean. Compania a deschis unităţi de producţie în Jihlava şi České Budějovice în Republica Cehă, Wrocław în Polonia, Miskolc şi Hatvan în Ungaria şi Engels şi Samara în Federaţia Rusă. Cota de vânzări generate în afara Germaniei a crescut de la 51 de procente în 1990, la 72 de procente în 2000.

IFA Trabant 601 în atelierul Brandenburg Bosch Car Service (1992). Trabantul a fost autoturismul standard în Germania socialistă până în 1989, aşa că tehnologia de testare Bosch a trebuit să se adapteze pentru a lucra cu acest model popular de maşină.
IFA Trabant 601 în atelierul Brandenburg Bosch Car Service (1992). Trabantul a fost autoturismul standard în Germania socialistă până în 1989, aşa că tehnologia de testare Bosch a trebuit să se adapteze pentru a lucra cu acest model popular de maşină.
Una dintre cele mai importante locaţii regionale Bosch din Ungaria, înfiinţată în 1991, este Hatvan unde se produc componente electronice pentru automobile, de exemplu senzori. (1998)
Una dintre cele mai importante locaţii regionale Bosch din Ungaria, înfiinţată în 1991, este Hatvan unde se produc componente electronice pentru automobile, de exemplu senzori. (1998)
/

Profitând de oportunităţi - Asia în centrul atenţiei

În India, Japonia şi ţările din sud-estul Asiei, Bosch fie era prezent de multă vreme, fie încerca să intre pe pieţele emergente. Dar deschiderea treptată a pieţei chineze reprezenta cel mai important interes strategic. Până în 1994, singura prezenţă Bosch în China era un birou de licenţiere şi reprezentare în Beijing, înfiinţat în 1989. După aceea, Bosch s-a impus ca producător regional şi pe această piaţă.

Panou publicitar pentru scule electrice profesionale pentru industria de construcţii, pe străzile din Shanghai. (1996)
Panou publicitar pentru scule electrice profesionale pentru industria de construcţii, pe străzile din Shanghai. (1996)
Panou de reclamă în centrul Shanghaiului. Bujiile sunt printre primele produse realizate de Bosch în China. (1998)
Panou de reclamă în centrul Shanghaiului. Bujiile sunt printre primele produse realizate de Bosch în China. (1998)
/

Senzori micromecanici

Un acarian pe un senzor micromecanic (MEMS) pentru a ilustra dimensiunea (1995)

Dispozitive de micromonitorizare

În anii 1990, Bosch a dezvoltat senzori micromecanici pentru automobile, care funcţionează ca organe senzoriale pentru măsurarea acceleraţiei, rotaţiei, presiunii şi zgomotului. Acestea transmit informaţii către unităţile de control electronic pentru a le anunţa, de exemplu, când să umfle un airbag în caz de accident. În 2005, Bosch a început producţia de senzori pentru electronicele de uz casnic, precum smartphone-uri şi console de jocuri. Cele mai mici MEMS au doar 1,5 milimetri lăţime. O echipă de cercetători Bosch a inventat procedeul de "gravare cu laser" pentru producţia acestor piese miniaturale. Bosch a produs în jur de 15 miliarde de MEMS din 1995 şi acum este lider de piaţă, fabricând în jur de 4 milioane de unităţi pe zi.

Fotografie: Un acarian pe un senzor micromecanic (MEMS) pentru a ilustra dimensiunea (1995)

Desenul unui bec cu o maşină în interior.

De la ESP la ACC - concentrare mai mare pe inovaţii

Lansat în 1995, programul electronic de stabilitate ESP® care previne deraparea vehiculelelor, a reprezentat un salt tehnologic major. În acelaşi an, Bosch a prezentat sistemul propriu de navigaţie, TravelPilot, cu sistem de ghidare conform rutelor şi indicaţii vocale. Sistemul de injecţie de înaltă presiune pentru motorină Common Rail, dezvoltat în 1997, şi sistemul de injecţie directă pentrru benzină DI Motronic, lansat în 2000, au contribuit la reducerea consumului de combustibil. În plus, sistemele de asistenţă la condus precum Adaptive Cruise Control şi Night Vision au sporit siguranţa.

După aproximativ un deceniu de muncă de dezvoltare, primul sistem de navigaţie Bosch, denumit TravelPilot, a fost lansat pe piaţă în 1989. Ghidarea conform rutelor şi indicaţiile vocale au fost adăugate în 1995.
După aproximativ un deceniu de muncă de dezvoltare, primul sistem de navigaţie Bosch, denumit TravelPilot, a fost lansat pe piaţă în 1989. Ghidarea conform rutelor şi indicaţiile vocale au fost adăugate în 1995.
Teste ESP în nordul Suediei (1995). Vehiculul de test este filmat dintr-un elicopter pentru un program TV.
Teste ESP în nordul Suediei (1995). Vehiculul de test este filmat dintr-un elicopter pentru un program TV.
Componente ale sistemului de injecţie de înaltă presiune pentru motorină Common Rail (1997). Combustibilul este stocat în rampă la 2.500 bar pentru injectare.
Componente ale sistemului de injecţie de înaltă presiune pentru motorină Common Rail (1997). Combustibilul este stocat în rampă la 2.500 bar pentru injectare.
/

Compania trece prin schimbări - noi domenii de activitate

După vânzarea secţiei de telecomunicaţii, Bosch a cumpărat Mannesmann Rexroth, o companie specializată în tehnologia industrială, în 2001. Acest lucru a contribuit la consolidarea secţiei de tehnologie industrială şi a echilibrat structura companiei. Ceea ce a rămas din secţiunea de telecomunicaţii a format divizia Sisteme de securitate. Bosch şi-a extins secţia de termotehnică prin achiziţionarea Buderus AG în 2003. Bosch a intrat şi în alte domenii noi, înfiinţând o secţie de energie solară în 2008.

Verificarea vizuală a unei plăci de 6 țoli în fabrica Reutlingen (1999). Astăzi, mii de microcipuri pentru circuite integrate sau senzori micromecanici pot fi produse dintr-o singură placă.
Verificarea vizuală a unei plăci de 6 țoli în fabrica Reutlingen (1999). Astăzi, mii de microcipuri pentru circuite integrate sau senzori micromecanici pot fi produse dintr-o singură placă.
Un boiler pe gaz Junkers fabricat pentru încălzirea casnică. Bosch şi-a extins în mod semnificativ divizia de termotehnică prin achiziţionarea Buderus AG. (2015)
Un boiler pe gaz Junkers fabricat pentru încălzirea casnică. Bosch şi-a extins în mod semnificativ divizia de termotehnică prin achiziţionarea Buderus AG. (2015)
Maşini de săpat tunele, cu componente de la Bosch Rexroth, sunt folosite pentru a construi tunele montane lungi. (2015)
Maşini de săpat tunele, cu componente de la Bosch Rexroth, sunt folosite pentru a construi tunele montane lungi. (2015)
Casa Solar Decathlon, dezvoltată împreună cu experţi de la Universitatea Tehnică din Darmstadt şi Bosch, poate produce toată energia de care are nevoie. Aceasta a câştigat prestigiosul premiu din S. U. A. "Solar Decathlon" în 2007.
Casa Solar Decathlon, dezvoltată împreună cu experţi de la Universitatea Tehnică din Darmstadt şi Bosch, poate produce toată energia de care are nevoie. Aceasta a câştigat prestigiosul premiu din S. U. A. "Solar Decathlon" în 2007.
/
Desen al unui bărbat care urcă pe bicicletă un deal şi un ecran stilizat.

Sisteme inteligente de înşurubare, ciclism, răcire şi conducere

Cu ajutorul şurubelniţei electrice IXO, care în mod surprinzător a devenit cea mai bine vândută sculă electrică din lume, Bosch a creat, în 2003, un nou domeniu de afaceri pentru dispozitive mici, uşoare, cu baterii litiu-ion. Au apărut, de asemenea, domenii noi precum sisteme de propusie pentru biciclete electrice în 2011. În acelaşi timp, Bosch şi-a extins activităţile tradiţionale prin achiziţionarea unor asocieri anterioare, precum ZF Lenksysteme şi Bosch und Siemens Hausgeräte, care au reprezentat baza esenţială pentru scenarii viitoare precum electrocasnice cu acces la internet şi automobile care se conduc singure.

Bateriile litiu-ion au permis designul foarte compact şi manevrabil al IXO, lansat în 2003.
Bateriile litiu-ion au permis designul foarte compact şi manevrabil al IXO, lansat în 2003.
Producţia de motoare electrice care angrenează vehicule electrice în uzina Bosch Hildesheim (2015). Acestea reprezintă piatra de temelie pentru viitorul electromobilităţii, împreună cu electronicele de putere, invertoarele şi tehnologia pentru recuperarea energiei.
Producţia de motoare electrice care angrenează vehicule electrice în uzina Bosch Hildesheim (2015). Acestea reprezintă piatra de temelie pentru viitorul electromobilităţii, împreună cu electronicele de putere, invertoarele şi tehnologia pentru recuperarea energiei.
/

Conducere automatizată

Vehicul de test pentru conducere automatizată cu o cameră rotativă 360 grade de înaltă viteză (2015)

Ca prin magie

Conducerea automatizată nu mai este de domeniul science fiction. Bosch cercetează, dezvoltă şi testează această tehnologie în laboratoare şi pe autostrăzile germane şi californiene. Bosch a lansat radarul de distanţă încă din anul 2000. Sistemul de ultimă generaţie era capabil să regleze viteza unui autovehicul în situaţii de ambuteiaje, fie prin frânare până la oprirea completă, fie prin acceleraţie. Odată cu dezvoltarea continuă a tehnologiei senzorilor și a software-ului, treptat, va fi posibil să se circule automat, pe autostrăzi și, pe termen lung, și în traficul urban.

Foto: Vehicul de testare pentru conducere automată cu o cameră rotativă de 360 ​​de grade de mare viteză (2015)

Nou teritoriu: Internetul lucrurilor și inteligența artificială

Internetul lucrurilor şi serviciilor oferă multe direcţii noi de afaceri pentru Bosch. Pe lângă produsele tradiţionale, acesta include şi software, noi modele de afaceri bazate pe internet şi protecţia datelor. Compania şi-a stabilit ca obiectiv pe termen lung combinarea celor patru domenii. Aceasta acoperă totul, de la conducere automatizată, până la case inteligente şi la comunicare autonomă între maşinile dintr-o fabrică.

Bosch dezvoltă un software pentru a facilita încărcarea mașinilor electrice și, de asemenea, pentru a oferi acces la una dintre cele mai mari rețele de încărcare din Europa.
Bosch dezvoltă un software pentru a facilita încărcarea mașinilor electrice și, de asemenea, pentru a oferi acces la una dintre cele mai mari rețele de încărcare din Europa.
Analiză producţie în timp real. Datele adunate în acest fel ne ajută să ajungem la mediul conectat din industria 4.0, în care maşinile pot comunica unele cu altele în mod independent, îmbunătăţind astfel procesele de producţie.
Analiză producţie în timp real. Datele adunate în acest fel ne ajută să ajungem la mediul conectat din industria 4.0, în care maşinile pot comunica unele cu altele în mod independent, îmbunătăţind astfel procesele de producţie.
Utilizarea inteligenței artificiale va modela produsele și serviciile Bosch în viitor.
Utilizarea inteligenței artificiale va modela produsele și serviciile Bosch în viitor.
O contribuție la neutralitatea în materie de CO2: locația Bosch Nashik din India găzduiește cea mai mare centrală solară de acest tip din industria auto din India, 2020
O contribuție la neutralitatea în materie de CO2: locația Bosch Nashik din India găzduiește cea mai mare centrală solară de acest tip din industria auto din India, 2020
Uşor de recunoscut de la distanţă pe autostrada aglomerată de la Stuttgart spre München, în apropierea aeroportului Stuttgart - logoul Bosch şi emblema luminate noaptea. Fiecare literă are opt metri înălţime.
Uşor de recunoscut de la distanţă, pe autostrada aglomerată de la Stuttgart spre München, în apropierea aeroportului Stuttgart - sigla Bosch şi emblema luminate noaptea. Fiecare literă are opt metri înălţime.
/