Salt la conținutul principal
Bosch în România
Istoria companiei

Noua afacere 1960-1989

Noul sediu central Bosch de pe Schillerhöhe, în apropierea Stuttgartului, a înlocuit vechea clădire din centrul oraşului.

Anii 1960 şi până în 1980 au fost marcaţi de transformarea Bosch într-un grup diversificat cu divizii independente, o companie globală şi lider de piaţă în domeniul electronicii auto.

Desen stilizat a unei structuri care indică dezvoltarea diverselor divizii de afaceri.

Noua structură - se formează diviziile

Între 1950 şi 1960, numărul angajaţilor Bosch a crescut de la 15.000 la 70.000. Structura centralizată a unei companii de mărime medie nu era suficientă şi astfel, în anii 1960, diviziile de afaceri au devenit în mod gradual independente, începând cu divizia Scule electrice. În această perioadă de creştere economică şi a ocupare integrală a forţei de muncă, Bosch a făcut achiziţii în alte sectoare şi mii de angajaţi au fost recalificaţi pentru a produce componente electrice pentru maşini.

Rotopercutoarele sunt montate pentru lucrări grele de construcţii, în uzina Bosch din Leinfelden. (1956)
Rotopercutoarele sunt montate pentru lucrări grele de construcţii, în uzina Bosch din Leinfelden. (1956)
Coperta din faţă a acestei broşuri arată că spălatul era considerat încă o muncă de femei în acea epocă, iar copiii aveau voie să se uite. (1963)
Coperta din faţă a acestei broşuri arată că spălatul era considerat încă o muncă de femei în acea epocă, iar copiii aveau voie să se uite. (1963)
/

De la sisteme hidraulice la ambalare

Chiar dacă industria auto din cea mai importantă piaţă pentru Bosch, Europa de vest, era în expansiune, diversificarea în alte sectoare era în continuare importantă. După trecerea la domeniul hidraulicii mobile, electronicii medicale şi tehnologiei radio în anii 1950, Bosch a cumpărat o companie de maşini de ambalat în 1963. Compania și-a extins afacerea prin alte achiziții, formând astfel divizia Tehnologia de ambalare.

Filiala Höfliger & Karg, parte din divizia Tehnologia de ambalare, a dezvoltat această maşină capabilă să producă 1.400 de recipiente individuale de frişcă pentru cafea pe minut. (1982)
Filiala Höfliger & Karg, parte din divizia Tehnologia de ambalare, a dezvoltat această maşină capabilă să producă 1.400 de recipiente individuale de frişcă pentru cafea pe minut. (1982)
Producţia de regulatoare pentru generatoare auto în uzina din Reutlingen. (1964) Reutlingen a fost centrul Emil Gminder AG, o fabrică de textile pe care Bosch a preluat-o în 1964.
Producţia de regulatoare pentru generatoare auto în uzina din Reutlingen. (1964) Reutlingen a fost centrul Emil Gminder AG, o fabrică de textile pe care Bosch a preluat-o în 1964.
Producţia de bobine de aprindere Blaichach (1964). După colapsul industriei textile din regiune, Bosch a oferit foştilor angajaţi noi perspective de carieră.
Producţia de bobine de aprindere Blaichach (1964). Urmând colapsul industriei textile din regiune, Bosch a oferit foştilor angajaţi noi perspective de carieră.
/

Moştenirea fondatorului - fundaţia Robert Bosch Stiftung

Casa familiei Bosch pe un deal în partea estică a Stuttgartului este acum sediul fundaţiei Robert Bosch Stiftung care a fost înfiinţată în 1964.
Casa familiei Bosch pe un deal în partea estică a Stuttgartului este acum sediul fundaţiei Robert Bosch Stiftung care a fost înfiinţată în 1964.
Noul sediu central Bosch de pe Schillerhöhe, în apropierea Stuttgartului, a înlocuit vechea clădire din centrul oraşului în 1970.
Noul sediu central Bosch de pe Schillerhöh,e în apropierea Stuttgartului, a înlocuit vechea clădire din centrul oraşului în 1970.
/
Desen al unei molecule simbolizând cercetarea şi dezvoltarea la Bosch.

Cercetare, dezvoltare şi achiziţie - cu puterea inovaţiei

Bosch își concentrează activitățile de cercetare și dezvoltare în 1968, într-un nou centru de cercetare. Acest efort combinat era necesar pentru a genera ideile pe care Bosch le-a transformat mai târziu în produse inovatoare care i-au oferit un avantaj competitiv. De la mijlocul anilor 1960, institutele proprii de cercetare ale companiei s-au concentrat, de asemenea, pe proiecte speciale precum circuitele integrate.

Testarea componentelor în camera rece face parte din activitatea de cercetare şi dezvoltare, pentru a asigura că tehnologia Bosch va rezista celor mai dure ierni. (1959)
Testarea componentelor în camera rece face parte din activitatea de cercetare şi dezvoltare, pentru a asigura că tehnologia Bosch va rezista celor mai dure ierni. (1959)
De la mijlocul anilor 1960, componentele semiconductoare, precum această placă pentru unitate de control electronic, au evoluat dintr-o activitate secundară a Bosch, la produse-vedetă de ordinul milioanelor. (c. 1965)
De la mijlocul anilor 1960, componentele semiconductoare, precum această placă pentru unitate de control electronic, au evoluat dintr-o activitate secundară a Bosch, la produse-vedetă de ordinul milioanelor. (c. 1965)
Testarea dispozitivelor electronice de putere pentru vehicule electrice (1967). În acelaşi timp, electronicele pentru autovehiculele cu alimentare electrică ocupau încă mult spaţiu în portbagaj.
Testarea dispozitivelor electronice de putere pentru vehicule electrice (1967). În acelaşi timp, electronicele pentru autovehiculele cu alimentare electrică ocupau încă mult spaţiu în portbagaj.
Bosch IBM 370/model 15 calculatorul mainframe în Schwieberdingen, avea o capacitate de stocare de 100 kilobiţi şi un sistem de răcire cu apă care folosea 150 litri de lichid de răcire. (1970)
Bosch IBM 370/model 15 calculatorul mainframe în Schwieberdingen, avea o capacitate de stocare de 100 kilobiţi şi un sistem de răcire cu apă care folosea 150 litri de lichid de răcire. (1970)
/

Jetronic

Placă electronică a unităţii de control Jetronic pentru injecţia de benzină, în laboratorul de electronică din Centrul tehnic Schwieberdingen de lângă Stuttgart (1970)

Electronicele cuceresc lumea

În 1959, Bosch a început să dezvolte un sistem de injecţie de benzină controlat electronic. Jetronic a fost primul sistem de acest gen care a intrat în producţia de serie în 1967. A fost folosit iniţial pentru versiunile americase ale Volkswagen 1600 LE şi TLE. Datorită Jetronic, VW 1600 a putut îndeplini normele de mediu mai stricte introduse în statul California din SUA.

Fotografie: Placă electronică a unităţii de control Jetronic pentru injecţia de benzină, în laboratorul de electronică din Centrul tehnic Schwieberdingen de lângă Stuttgart (1970)

Semiconductorii şi maşina computerizată - electronica Bosch la bord

Perseverenţa cercetătorilor şi managerilor de a transforma electronicele într-un pilon al companiei a început să dea roade începând cu anii 1970. Acest domeniu mai puţin cunoscut a modelat întreg succesul companiei până în prezent. Un exemplu notabil este sistemul de ABS de frânare cu antiblocare lansat în 1978, pe care Bosch l-a transformat în standard tehnic în domeniul ingineriei auto, datorită expertizei companiei în domeniul electronicii digitale.

Echipa Bosch de ingineri ABS a testat potenţialul sistemului de frânare cu anti-blocare pe un lac îngheţat în nordul Suediei (1975).
Echipa Bosch de ingineri ABS a testat potenţialul sistemului de frânare cu anti-blocare pe un lac îngheţat în nordul Suediei (1975).
Secţiunea transversală a camerei de ardere a unui motor pe benzină cu management electronic de motor Motronic. Noul sistem a combinat aprinderea electronică cu injecţia, făcând posibilă astfel optimizarea modului de funcţionare a motorului.
Secţiunea transversală a camerei de ardere a unui motor pe benzină cu management electronic de motor Motronic. Noul sistem a combinat aprinderea electronică cu injecţia, făcând posibilă astfel optimizarea modului de funcţionare a motorului.
/

Gândind global - un nou început în S. U. A. şi Asia

În Statele Unite, cea mai mare economie a lumii, Bosch şi-a recâştigat drepturile complete pentru mărcile sale abia în 1983. Acest lucru a deschis calea către redobândirea succesului în vânzări avut anterior. În Asia, Bosch s-a impus într-un mod special. În ţări precum Malaezia, compania fabrica produse de ultimă generaţie, cum ar fi tehnologie fotografică şi video, mai rentabil. Aceasta a încheiat, de asemenea, parteneriate în pieţe-cheie precum Japonia. Bosch a început acolo producţia de sisteme de injecţie electronică de benzină în 1973 şi de sisteme ABS de frânare cu antiblocare în 1984.

Şedinţă cu angajaţii în locaţia Bosch în Nasik, India (1973). Bosch a produs tehnologie de injecţie pentru motoare diesel încă de la începutul anilor 1970.
Şedinţă cu angajaţii în locaţia Bosch în Nasik, India (1973). Bosch a produs tehnologie de injecţie pentru motoare diesel încă de la începutul anilor 1970.

Senzorul lambda

Testarea funcţionării unui prototip al unui senzor lambda în Centrul tehnic din Schwieberdingen (1975)

Senzori sensibili

În 1969, experţii Bosch au început să dezvolte un senzor pentru măsurarea gazelor de eşapament, care s-a impus după un deceniu, după depăşirea obstacolelor iniţiale. În prezent, motoarele ecologice cu combustie internă nu mai pot fi concepute fără senzorul lambda care a intrat în producţie în 1976. Această inovație Bosch reprezenta premisa pentru controlul emisiilor de gaze, folosind un sistem catalitic cu trei căi. Senzorul lambda măsoară cantitatea de oxigen din gazele de eşapament înainte ca acestea să intre în convertorul catalitic. Această valoare, care fluctuează constant şi radical în funcţie de condiţiile de condus, este folosită de controlul electronic al sistemului de injecţie pentru a regla compoziţia amestecului de benzină-aer. Acurateţea sistemului asigură o combustie completă care permite convertorului catalitic să cureţe în mod optim gazele de eşapament. Acest lucru permite reducerea emisiilor nocive cu până la 90 de procente.

Fotografie: Testarea funcţionării unui prototip al unui senzor lambda în Centrul tehnic din Schwieberdingen (1975)

Telecomunicaţiile - o nouă preocupare

La începutul anilor 1980, Bosch s-a aventurat în domeniul telecomunicaţiilor şi a început să construiască tehnologie pentru sateliţi şi telefoane celulare şi implementarea de reţele de telecomunicaţii publice şi private. Timp de două decenii, Bosch a înregistrat succes în acest sector care genera până la 25 de procente din vânzările companiei. Ulterior, în urma unor dezvoltări nereuşite, Bosch decide să se retragă din mai multe segmente ale acestui sector. Divizia Sisteme de securitate şi-a continuat activitatea şi şi-a păstrat succesul până azi.

Bosch OF4 telefon de maşină (1983). Bosch avea o secţie de tehnologie radio începând cu 1954, care a dezvoltat primele telefoane de maşină. În anii 1980, acestea erau la fel de scumpe ca o maşină compactă.
Bosch OF4 telefon de maşină (1983). Bosch avea o secţie de tehnologie radio începând cu 1954, care a dezvoltat primele telefoane de maşină. În anii 1980, acestea erau la fel de scumpe ca o maşină compactă.
Centrul de apeluri de urgenţă Bosch Telecom (1991). Prin achiziţionarea Telenorma AG şi ANT GmbH, Bosch a devenit unul dintre furnizorii de top în domeniul telecomunicaţiilor, în anii 1980.
Centrul de apeluri de urgenţă Bosch Telecom (1991). Prin achiziţionarea Telenorma AG şi ANT GmbH, Bosch a devenit unul dintre furnizorii de top în domeniul telecomunicaţiilor, în anii 1980.
/