Salt la conținutul principal
Bosch în România
Istoria companiei

Paşi spre mediul internaţional 1906-1925

Biroul de vânzări Bosch în New York, c. 1908.

Creşterea ameţitoare a tinerei companii a fost întreruptă brutal de primul război mondial, iar Bosch a trebuit să se transforme şi să inoveze pentru a face faţă consecinţelor.

Desen a timbrului cu adresa uzinei Bosch din New York datând din 1947.

Traversarea oceanului - lansarea în Statele Unite

Totul a început cu o reclamă pentru sistemele de aprindere cu magnetou în ziarele din Statele Unite, care a generat comenzi de milioane de dolari pentru Bosch în anul 1906 şi a dublat vânzările într-un singur an. Afacerea din Statele Unite a avut atât de mult succes, încât în 1912 Bosch a început să producă produsul său vedetă într-o fabrică proprie în Springfield, Massachusetts.

Sistemul Bosch de aprindere cu magnetou a ajuns în cele din urmă şi în Statele Unite. Reclama din 1906 a fost cea care a generat succesul comercial al Bosch.
Sistemul Bosch de aprindere cu magnetou a ajuns în cele din urmă şi în Statele Unite. Reclama din 1906 a fost cea care a generat succesul comercial al Bosch.
Biroul de vânzări Bosch în New York, c. 1908. Pe lângă filialele din Chicago, au mai fost înfiinţate încă două în San Francisco, în 1909, şi Detroit, în 1910.
Biroul de vânzări Bosch în New York, c. 1908. Pe lângă filialele din Chicago, au mai fost înfiinţate încă două în San Francisco, în 1909, şi Detroit, în 1910.
/

88 de procente - rezultatul globalizării

În jurul anului 1910, Bosch era reprezentată pe toate continentele. În Marea Britanie mai mult de 90 de procente dintre automobile erau dotate cu sisteme Bosch de aprindere cu magnetou.
În jurul anului 1910, Bosch era reprezentată pe toate continentele. În Marea Britanie mai mult de 90 de procente dintre automobile erau dotate cu sisteme Bosch de aprindere cu magnetou.

După Statele Unite, Bosch a început să se extindă şi pe alte pieţe de pe glob. Cu birouri de vânzări în Africa de Sud din 1906, Australia din 1907, Argentina din 1908, China din 1909 şi Japonia din 1911, reţeaua de reprezentanţe Bosch acoperea toate continentele. În 1913, afacerile din afara Germaniei au reprezentat 88 de procente din vânzările companiei.

Produse noi - lumină, generatoare şi demaroare

Atunci când automobilele au devenit lucruri obişnuite şi vitezele tot mai mari cereau un grad mai ridicat de siguranţă, Bosch a lansat produse specifice în 1913 şi 1914. "Instalația de lumini Bosch", un sistem electric de iluminare compus din faruri, un generator, un regulator şi baterie, făcea condusul pe timp de noapte mai sigur, iar demarorul adăuga un plus de fiabilitate.

Automobilul care a aparţinut ultimului ţar al Rusiei, un Delaunay Belleville, avea sistem de iluminare şi aprindere, precum şi demaror electric fabricat de Bosch.
Automobilul care a aparţinut ultimului ţar al Rusiei, un Delaunay Belleville, avea sistem de iluminare şi aprindere, precum şi demaror electric fabricat de Bosch.
Sistemul de iluminare Bosch pe un Mercedes 10/25 HP cu generator, faruri şi regulator (c. 1913).
Sistemul de iluminare Bosch pe un Mercedes 10/25 HP cu generator, faruri şi regulator (c. 1913).
/
Desen cu soldaţi germani din Primul război mondial.

Catastrofa - primul război mondial

La izbucnirea războiului din 1914, pentru a face față greutăţilor, Bosch a deschis imediat un spital într-o hală nouă destinată inițial producţiei de faruri
La izbucnirea războiului din 1914, pentru a face față greutăţilor, Bosch a deschis imediat un spital într-o hală nouă destinată inițial producţiei de faruri

Oată cu izbucnirea primului război mondial în 1914, toate pieţele externe au dispărut peste noapte, cercetarea şi dezvoltarea au fost întrerupte, iar producţia a trecut pe armament. În loc de aprindere cu magnetou, Bosch a început să producă detonatoare de grenade. Aproape jumătate din forţa de muncă a fost înrolată, iar femeile au preluat munca acestora. Dintre cei recrutaţi, 453 angajaţi nu s-au mai întors din război.

Logo Bosch

Schiţa noului logo (1918)

Noua marcă înregistrată internaţional

Birourile de vânzări şi mărcile înregistrate au fost realizate în timpul primului război mondial. Cu toate acestea, compania Bosch din Statele Unite, ce a fost achiziționtă integral, a continuat să utilizeze mărci binecunoscute pentru reclamă. Pentru a evita confuzia, inventatorul şef Gottlob Honold a desenat rapid o nouă marcă o ancoră într-un cerc în 1918, care a rămas puternic legată de imaginea Bosch până în zilele noastre.

Fotografie: Schiţa noului logo (1918)

Nou început - în ciuda întregii rezistenţe

După finalul războiului, în 1917 compania pe acţiuni redenumită Robert Bosch AG a avut de înfruntat mari provocări. Reîntoarcerea pe pieţele globale a fost împiedicată de concurenţa crescută şi de faptul că patentele i-au fost revocate. Dar renunţarea nu era o opţiune. Contactele vechi au fost reluate şi s-au deschis noi pieţe. În acelaşi timp, compania s-a concentrat pe un talent de bază - dorinţa de inovare.

Construcţia şi testarea funcţionau la parametri maximi în uzina de lumini de la Feuerbach în 1920, pentru a ajunge din urmă avansul tehnic pe care compania îl pierduse din cauza războiului.
Construcţia şi testarea funcţionau la parametri maximi în uzina de lumini de la Feuerbach în 1920, pentru a ajunge din urmă avansul tehnic pe care compania îl pierduse din cauza războiului.
Împreună cu vechiul partener suedez, Fritz Egnell, în 1921 Bosch a înfiinţa AB Robo în Suedia pentru vânzarea de produse Bosch în Scandinavia.
Împreună cu vechiul partener suedez, Fritz Egnell, în 1921 Bosch a înfiinţa AB Robo în Suedia pentru vânzarea de produse Bosch în Scandinavia.
/

Noi caracteristici ale automobilelor - ştergătoare şi claxoane

Activităţile întrerupte de război au fost reluate. Siguranţa într-un trafic tot mai dens a devenit forţa motrică a cercetătorilor şi dezvoltatorilor de la Bosch. Faruri de motociclete şi biciclete, claxonul Bosch, ştergătoarele de parbriz şi aprinderea cu baterie au fost adăugate la portofoliul de produse în 1926.

Cu un design perfect, creat de departamentul de inginerie şi foarte zgomotos - claxonul Bosch (1921)
Cu un design perfect, creat de departamentul de inginerie şi foarte zgomotos - claxonul Bosch (1921)
După ce sistemul de lumini Bosch a început să prindă la vehicule, la începutul anilor 1920 compania şi-a orientat privirea spre motociclete, precum această maşină indiană din 1921.
După ce sistemul de lumini Bosch a început să prindă la vehicule, la începutul anilor 1920 compania şi-a orientat privirea spre motociclete, precum această maşină indiană din 1921.
Vederea bună pe timp de ploaie era vitală ca măsură de siguranţă. Bosch a ajuta la aceasta cu şterătoarele de parbriz începând din 1926.
Vederea bună pe timp de ploaie era vitală ca măsură de siguranţă. Bosch a ajuta la aceasta cu şterătoarele de parbriz începând din 1926.
/

Bosch Car Service

Semnul luminos Bosch Service a devenit semnul distinctiv al atelierelor.

Service standardizat pentru clienţi de pretutindeni

O reţea de service-uri independente de reparaţii şi instalaţii, care să adere la aceleaşi standarde, nu era un concept nou. Aceasta exista deja în Statele Unite înainte de război. În 1921 Bosch a lansat service-urile "Bosch Car Service" în afara Germaniei, idee care aprins atât de repede, încât în 1930 existau deja 2.750 de ateliere în 70 de ţări. Acestea au ajutat la răspândirea numelui Bosch în întreaga lume.

Fotografie: Semnul luminos Bosch Service a devenit semnul distinctiv al atelierelor.

Benzi transportoare non-stop - producţie pe linie de asamblare

A devenit tot mai clar faptul că concurenţa ajunsese la nivelul de calitate Bosch, producând mai repede şi mai ieftin. Un motiv erau liniile de asamblare, pe care şi Bosch le-a introdus pas cu pas începând din 1925. Dacă înainte dura 50 de zile să se producă un sistem complet de aprindere cu magnetou, producţia la linia de asamblare a redus timpul la cinci zile.

Producţia de faruri la Bosch înainte de introducerea liniei de asamblare (1925).
Producţia de faruri la Bosch înainte de introducerea liniei de asamblare (1925).
Producţia de faruri la Bosch după introducerea liniei de asamblare (1926).
Producţia de faruri la Bosch după introducerea liniei de asamblare (1926).
/