Paşi spre mediul internaţional 1906-1925
Creşterea ameţitoare a tinerei companii a fost întreruptă brutal de primul război mondial, iar Bosch a trebuit să se transforme şi să inoveze pentru a face faţă consecinţelor.
Traversarea oceanului - lansarea în Statele Unite
Totul a început cu o reclamă pentru sistemele de aprindere cu magnetou în ziarele din Statele Unite, care a generat comenzi de milioane de dolari pentru Bosch în anul 1906 şi a dublat vânzările într-un singur an. Afacerea din Statele Unite a avut atât de mult succes, încât în 1912 Bosch a început să producă produsul său vedetă într-o fabrică proprie în Springfield, Massachusetts.
88 de procente - rezultatul globalizării
După Statele Unite, Bosch a început să se extindă şi pe alte pieţe de pe glob. Cu birouri de vânzări în Africa de Sud din 1906, Australia din 1907, Argentina din 1908, China din 1909 şi Japonia din 1911, reţeaua de reprezentanţe Bosch acoperea toate continentele. În 1913, afacerile din afara Germaniei au reprezentat 88 de procente din vânzările companiei.
Produse noi - lumină, generatoare şi demaroare
Atunci când automobilele au devenit lucruri obişnuite şi vitezele tot mai mari cereau un grad mai ridicat de siguranţă, Bosch a lansat produse specifice în 1913 şi 1914. "Instalația de lumini Bosch", un sistem electric de iluminare compus din faruri, un generator, un regulator şi baterie, făcea condusul pe timp de noapte mai sigur, iar demarorul adăuga un plus de fiabilitate.
Catastrofa - primul război mondial
Oată cu izbucnirea primului război mondial în 1914, toate pieţele externe au dispărut peste noapte, cercetarea şi dezvoltarea au fost întrerupte, iar producţia a trecut pe armament. În loc de aprindere cu magnetou, Bosch a început să producă detonatoare de grenade. Aproape jumătate din forţa de muncă a fost înrolată, iar femeile au preluat munca acestora. Dintre cei recrutaţi, 453 angajaţi nu s-au mai întors din război.
Logo Bosch
Noua marcă înregistrată internaţional
Birourile de vânzări şi mărcile înregistrate au fost realizate în timpul primului război mondial. Cu toate acestea, compania Bosch din Statele Unite, ce a fost achiziționtă integral, a continuat să utilizeze mărci binecunoscute pentru reclamă. Pentru a evita confuzia, inventatorul şef Gottlob Honold a desenat rapid o nouă marcă o ancoră într-un cerc în 1918, care a rămas puternic legată de imaginea Bosch până în zilele noastre.
Fotografie: Schiţa noului logo (1918)
Nou început - în ciuda întregii rezistenţe
După finalul războiului, în 1917 compania pe acţiuni redenumită Robert Bosch AG a avut de înfruntat mari provocări. Reîntoarcerea pe pieţele globale a fost împiedicată de concurenţa crescută şi de faptul că patentele i-au fost revocate. Dar renunţarea nu era o opţiune. Contactele vechi au fost reluate şi s-au deschis noi pieţe. În acelaşi timp, compania s-a concentrat pe un talent de bază - dorinţa de inovare.
Noi caracteristici ale automobilelor - ştergătoare şi claxoane
Activităţile întrerupte de război au fost reluate. Siguranţa într-un trafic tot mai dens a devenit forţa motrică a cercetătorilor şi dezvoltatorilor de la Bosch. Faruri de motociclete şi biciclete, claxonul Bosch, ştergătoarele de parbriz şi aprinderea cu baterie au fost adăugate la portofoliul de produse în 1926.
Bosch Car Service
Service standardizat pentru clienţi de pretutindeni
O reţea de service-uri independente de reparaţii şi instalaţii, care să adere la aceleaşi standarde, nu era un concept nou. Aceasta exista deja în Statele Unite înainte de război. În 1921 Bosch a lansat service-urile "Bosch Car Service" în afara Germaniei, idee care aprins atât de repede, încât în 1930 existau deja 2.750 de ateliere în 70 de ţări. Acestea au ajutat la răspândirea numelui Bosch în întreaga lume.
Fotografie: Semnul luminos Bosch Service a devenit semnul distinctiv al atelierelor.
Benzi transportoare non-stop - producţie pe linie de asamblare
A devenit tot mai clar faptul că concurenţa ajunsese la nivelul de calitate Bosch, producând mai repede şi mai ieftin. Un motiv erau liniile de asamblare, pe care şi Bosch le-a introdus pas cu pas începând din 1925. Dacă înainte dura 50 de zile să se producă un sistem complet de aprindere cu magnetou, producţia la linia de asamblare a redus timpul la cinci zile.