Bosch lansează un nou proiect european pentru Școală Duală, intitulat Boschool
- Parteneriat cu Colegiul Tehnic de Comunicații „Augustin Maior”, Liceul Tehnologic „Alexandru Borza”, Liceul Tehnologic „Someș” și Liceul Teologic Reformat
- Bosch implementează un proiect cu scopul creșterii relevanței formării în practică
- 255 elevi vor fi implicați prin organizarea a 486 stagii de practică la Bosch
Programul Fabricii Bosch Cluj dedicat elevilor
Jucu, județul Cluj – Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, în parteneriat cu Colegiul Tehnic de Comunicații „Augustin Maior”, Liceul Tehnologic „Alexandru Borza”, Liceul Tehnologic „Someș” și Liceul Teologic Reformat, anunță lansarea proiectului Boschool (Cod SMIS 312833). Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European+ prin Programul Educație și Ocupare, în cadrul apelului PEO/76/PEO_P8/OP4/ESO4.5/PEO_A3. Valoarea totală a proiectului este de 2.435.599,80 lei, din care 1.977.372,86 lei reprezintă cofinanțare din partea Uniunii Europene. Implementarea se va desfășura pe o perioadă de 36 de luni, în intervalul 1 aprilie 2025 – 31 mai 2028.
Obiectivul general al proiectului este creșterea relevanței formării profesionale pentru 255 de elevi, prin organizarea a 486 de stagii de practică în cadrul Bosch. În acest sens, proiectul urmărește patru direcții majore de intervenție.
Primul obiectiv specific vizează îmbunătățirea pregătirii profesionale pentru 255 de elevi, prin participarea la stagii de practică la agenți economici și în ocupații corelate cu domeniul lor de formare. Acest proces se va derula pe parcursul celor 36 de luni de implementare.
Al doilea obiectiv are în vedere dezvoltarea nivelului de motivare și de implicare a elevilor în activitățile de învățare la locul de muncă, prin stimularea creativității și a spiritului inovator. Pentru a susține acest demers, proiectul include organizarea de competiții profesionale, încheiate cu acordarea de premii, adresate celor 255 de practicanți.
Un al treilea obiectiv este orientat spre creșterea gradului de conștientizare privind corelarea dintre nevoile de instruire și cerințele pieței muncii. În acest sens, va fi dezvoltat un sistem de informare coordonată, care să faciliteze comunicarea în ambele sensuri: atât de la companii către unitățile de învățământ, cât și de la unitățile de învățământ către mediul economic.
Al patrulea obiectiv specific urmărește îmbunătățirea nivelului de calificare pentru 231 de participanți la stagiile de practică, prin implicarea acestora în examenele de certificare și obținerea certificatelor de competențe profesionale, recunoscute conform legislației pentru învățământul profesional și tehnic, inclusiv dual.
„Prin proiectul Boschcool ne reafirmăm angajamentul de a investi în educație și de a sprijini dezvoltarea competențelor practice ale tinerilor. Credem că formarea profesională de calitate, realizată în parteneriat cu mediul educațional, este cheia pentru integrarea cu succes pe piața muncii și pentru crearea unei generații de specialiști pregătiți pentru provocările viitorului.” – Monica Constantinescu, director comercial al Fabricii Bosch din Cluj
Rezultate preconizate
Rezultatele preconizate includ participarea a 255 de elevi la programe de învățare la locul de muncă și certificarea profesională a 231 de elevi, la finalizarea proiectului. Astfel, Boschcool va facilita tranziția elevilor de la școală la viața profesională, prin stagii de practică și activități educaționale complementare.
Prin acest demers, Bosch contribuie la dezvoltarea competențelor esențiale pentru integrarea pe piața muncii, sprijinind formarea unei noi generații de profesioniști pregătiți pentru cerințele actuale și viitoare ale economiei.
Persoană de contact jurnalişti:
Miruna Andriesei