Podcast | Roxana Brăhășteanu – Ce skilluri sunt necesare pentru joburile viitorului
Industria de servicii externalizate – Serviciilor de Business – este una care avansează cu pași repezi inclusiv în România, iar oportunitățile profesionale sunt diverse pe această piață în schimbare. Bosch este unul dintre cei mai mari angajatori din industrie la nivelul întregii țări, iar în Timișoara, acolo unde funcționează încă din anul 2007 divizia Bosch Global Business Services, compania este recunoscută ca al doilea cel mai dorit angajator pentru candidații cu profil de business. Centrul Bosch din Timișoara acoperă o gamă diversă de linii de servicii, de la contabilitate, financiar sau audit la controlling, achiziții, logistică sau resurse umane.
Se discută tot mai mult despre viitor și despre cum vor arăta joburile viitorului, care va fi impactul Inteligenței Artificiale și ce skill-uri vor mai fi relevante peste câțiva ani. Colega noastră, Roxana Brăhășteanu, HR Director la Bosch Global Business Services din Timișoara a revenit recent la We Are HR pentru o discuție despre abilitățile pe care angajatorii le caută și care vor rămâne relevante în viitor, în contextul evoluției modelelor AI, care vor prelua unele dintre task-uri.
Îți propunem să urmărești clipul video de mai jos și să descoperi insight-uri actuale despre industrie și despre ce face ca Bosch să fie un angajator de top.
Ce skill-uri contează în epoca AI?
În perioada în care Inteligența Artificială devine tot mai relevantă și eficientă pentru anumite procese, accentul va continua să fie pus pe soft skills. Flexibilitatea, deschiderea și capacitatea de a te adapta vor fi tot mai importante în procesul de recrutare, joburile viitorului favorizându-i pe cei care sunt curioși, care depun efort în mod proactiv pentru a rămâne la curent cu noutățile industriei și a aduce elemente în plus la locul de muncă.
Integrarea AI în procesele Bosch – o necesitate
Inteligența Artificială aduce o serie de beneficii clare, iar Bosch a făcut deja pași importanți în adoptarea noilor tehnologii și integrarea lor în activitățile curente. Pentru Bosch Timișoara, AI-ul aduce un plus de eficiență pe o piață extrem de competitivă, în care nu te raportezi doar la concurență, ci și la resursele clientului. Alături de AI, Bosch își dezvoltă propriile instrumente de automatizare și de eficientizare, care și-au dovedit deja utilitatea în multe cazuri. Provocarea este acum să creștem vizibilitatea acestor instrumente care sunt dezvoltate pentru a-i ajuta pe membrii echipei în munca lor zilnică. Iar Bosch face progrese importante și la acest capitol, gradul de receptivitate din rândul echipei fiind unul ridicat.
Rețeta păstrării echipei
Bosch nu este doar unul dintre cei mai doriți angajatori din România, ci și una dintre companiile care au un nivel ridicat al ratei de retenție a angajaților. Într-o piață atât de competitivă și de dinamică, este o realizare ce vine din ADN-ul companiei, Bosch prioritizând transferurile interne în cadrul organizației pentru a păstra echipa angajată în proiecte și a deschide oportunități de carieră noi. Mutările interne pe orizontală și pe verticală sunt un catalizator al motivației echipei, oamenii de la Bosch realizând că au multiple oportunități de carieră și că sunt chiar încurajați să meargă pe mai multe căi.
”Sunt colegi care, după câțiva ani, simt nevoia de schimbare. Noi avem în continuare o rată ridicată a transferurilor interne. Ocupăm multe dintre rolurile deschise cu candidați care sunt colegi ai noștri deja de câțiva ani. Asta mi se pare un plus pe care, sigur, nu-l luăm așa for granted. Cred că este un factor foarte important pentru care oamenii își găsesc din nou o motivație.”
Despre Bosch Global Business Services în Timișoara:
Din 2007, Grupul Bosch operează în Timișoara un centru global de soluții de business și tehnologie. Locația oferă servicii complete Grupului Bosch și clienților externi, prin două divizii: Bosch Service Solutions și Bosch Global Business Services.
Bosch Global Business Services a consolidat la Timișoara un centru global de servicii integrate de înaltă calitate - contabilitate, financiar, audit, controlling, achiziții, logistică și resurse umane. Divizia oferă servicii excelente bazate pe tehnologie de ultimă generație, care pun pe primul loc nevoile complexe ale clienților Bosch. Configurația sa unică permite furnizarea de servicii complete într-o structură integrată, bazată pe expertiza în diverse arii, cu accent pe digitalizarea și optimizarea proceselor de afaceri.